Pages

Minggu, 30 November 2014

Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tragedi Proton... Taubat Tak Mau...!

 

Proton tak boleh ke buat 1 to 1 exchange?
Atau at least bagi replacement car untuk dia guna?
Kalau defect pada kereta tu disebabkan wear and tear or handling, pengguna lah patut bayar tapi kalau disebabkan workmanship, manufacturing process, tak patut pengguna bayar sebab we pay full price.
-------------



2014-12-01 11:37 GMT+08:00 bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
 

bayar 4200 +800+ 500 +
kemudian 29 hari dalam servis centre,,,,
Jika ada uztaz penyabar  yg kena ,  
uztaz pun mungkin jadi marah dan cetek pikiranya




On Monday, December 1, 2014 11:25 AM, "Abdul RahMan man_belon@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


 
kalau saya tak perlu forward atau pandang pun comment mentah dari lecturer yg cetek pemikirang mcm ni....

pemikiran naïve seorng lecturer...

--------------------------------------------
On Mon, 1/12/14, Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tragedi Proton... Taubat Tak Mau...!
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>, "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Monday, 1 December, 2014, 10:37 AM


 









nak je
rasanya fwd email nih ke CEO proton.... tak pun kalau ada
email Tun ke... kan
? rgds,Nazri
Ahtar

From: "Abdul
RahMan man_belon@yahoo.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: zzxmelayucyber
<melayucyber@yahoogroups.com>;
automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, December
1, 2014 8:39 AM
Subject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tragedi Proton...
Taubat Tak Mau...!


 









pandangan
peribadi yg cetek dari pensyarah...

naif



--------------------------------------------

On Mon, 1/12/14, '-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg [automobil]
<automobil@yahoogroups.com> wrote:



Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tragedi
Proton... Taubat Tak Mau...!

To: "zzxmelayucyber"
<melayucyber@yahoogroups.com>

Date: Monday, 1 December, 2014, 12:43 AM

































 



























Tragedi Proton... Taubat Tak

Mau...!!!!



telokbakong.blogspot

ikutsukaakuisa.blogspot.

Di Belasah

Oleh Isa







Gua berasa amat pelik dengan

sikap segelintir manusia yang tak serik2 dengan jenama

Proton kereta nasional

negara kononnya.... hahahaha...



Pelbagai rungutan dan aduan yang kita

dengar berkaitan kereta haprak nih..., harga dah la
mahal

kualiti macam

cibai.... daripada beli jenama proton lebih baik tambah
duit

sikit lagi beli

jenama luar negara lagi berbaloi dan nampak nilai duit
yang

kita

keluarkan.



Puak2 yang syok sendiri dalam Proton tu ingat rakyat atau


pembeli kereta diorang tu bayar harga kereta Proton yang

mahal tu dengan duit

monopoly atau saidina agaknya, tu yang diorang main
cincai

jer....



Gua

anak beranak dah puluhan tahun boikot jenama Proton,

bukannya nak berlagak dan

bukannya tak patriotik tetapi kami sekeluarga tahu
bagaimana

peritnya mencari

duit dan setiap barangan yang dibeli itu biarlah
berbaloi

dan bernilai dengan

duit yang dikeluarkan.



Dari segi pusat servis pulak..... hehehehe....

lebih baik selenggara kandang babi daripada selenggara

kereta Proton di Pusat

Servis Proton.... ini bukan cerita yang jarang2 di
dengar,

cubalah tanya sesiapa

sahaja yang pernah berurusan dengan Pusat Servis
Proton....

pasti ceritanya yang

negatif memanjang. Bab Pusat Servis nih... selalunya

melibatkan bangsa yang

bekerja di Pusat itu dan majoritinya adalah bangsa
pemalas

dan munafik....

hahahaha....





Bab

sparepart

pulak.. jangan citer aaarrrr...., lebih mahal daripada

kereta2 jenama luar....

hahahaha... Proton ni spesies sanggap duit
rakyat/pembeli.

Kepada sesiapa yang

ada cita2 nak beli kereta jauhkanlah diri lu orang
daripada

terbeli kereta

Proton.... ini jenama low class and low kualiti....



Salah satu

buktinya... baca link kat bawah tu...



Tragedi

Proton Yang Celaka.



Sepatutnya

lambang/emblem Proton tu digantikan dengan lambang/emblem
di

bawah nih.... baru

sesuai dengan kerendahan kualitinya dan harga yang mahal
nak

mampus tuuuuu.....

hahahaha....







Pi mampus

laaaa.... dengan jenama proton....!!!!





 

 



 

----- Original Message -----

From: nasty

nastyboy

nasty5069@yahoo.com 

 

Sent: Sunday, November 30, 2014 9:17 PM

 

Subject: Re: Proton Kena

Kritik Kaw2 - Pensyarah UMS

Seru Jangan Beli Proton - Mesti Baca



 







AS

SALAM,

                 



SEBENARNYA PUSAT SERVICE PROTON BUKAN LAH TEMPAT YANG

SELAMAT ATAU BERPRESTIJ

TAPI TEMPAT UNTUK MEMBUNUH DIRI DAN MEMBAKAR DUIT
DIDALAM

NYA. SEBAB PEKERJA

YANG DIBAYAR GAJI ADALAH 200% TIADA PENGALAMAN DAN TIDAK

PUNYA KEPAKARAN DALAM

BIDANG AUTOMOTIF....













AS SALAM.....













On Saturday, 29

November 2014, 6:48,

"Pendekar Bloggerz pendekarbloggerz@gmail.com







----- Forwarded

Message -----









This message is eligible for

Automatic Cleanup! (respeks_group@yahoogroups.com)



Add

cleanup rule | More

info





 







Proton

Kena Kritik Kaw2 - Pensyarah UMS Seru Jangan

Beli Proton - Mesti Baca !!!





Kepala hotak Nurul Asyikin on Friday,

November 28,

2014



Tragedi

Proton di Pusat

Servis Kolombong



1. Serius. Bila menulis entri ini, sebenarnya saya

ada sikit rasa bersalah. Seolah-olah anti-patriotik. But

enough is

enough.



Sudah bertahun-tahun Proton beroperasi di Malaysia;

menikmati

penguasaan pasaran domestik yang berguling-guling jatuh
ke

riba, natijah dari

dasar perlindungan automobil nasional. Bagaimana
modusnya?

Dengan cara

mengherotkan pasaran sebenar harga kereta, sekaligus
memberi

rakyat beban

kewangan yang lebih berat dari sepatutnya.



Jika dihimpun pengalaman

kolektif rakyat Malaysia berkait produk dan servis
Proton:

agak-agak sejijik

mana? Piagam "mesra-rakyat" yang sepatutnya
jadi

teras servis industri kereta

kebangsaan ini: tuntas atau mitos? Barangkali Proton
adalah

contoh klasik sebuah

entiti industri yang licik melindungi dosa korporatnya

dengan topeng

patriotisme.



2. Saya rasa begini. Sudah sampai masa rakyat patut bangkit


mempersoalkan secara kolektif: Adakah Proton benar-benar

berjiwa nasionalis atau

cuma kapitalis yang dipacu ketamakan materi? Persoalan

paling penting juga:

masih perlukah lagi kerajaan meneruskan dasar
perlindungan

pasaran untuk menjaga

kepentingan Proton, serta menjadikan rakyat sebagai
tukaran

korban?



Untuk

menilai persoalan-persoalan ini dalam konteks realiti;
saya

mahu berkongsi

pengalaman personal dengan Pusat Servis Proton
(Kolombong)

yang diketuai oleh

Doreen James. Biarpun ini cuma insiden peribadi, tapi

mungkin boleh beri

gambaran asas tentang mod operasi perniagaan syarikat
yang

dibangunkan dari

airmata rakyat ini.



Saya tidak pernah merayu di Facebook. Tapi kali ini

saya terpaksa. Dengan rendah hati, saya mohon semua
pengguna

Proton (khususnya

yang ada di Sabah) untuk luangkan sedikit masa membaca

pengalaman ini. Suara

adalah satu-satunya senjata marhaen untuk berdepan
dengan

kuasa kapital

syarikat-syarikat burjois.



3. Tragedi saya bermula begini.



Saya

hantar kereta ke Pusat Servis Proton di Kolombong pada 1
Okt

2014. Hampir satu

hari di bengkel untuk buat diagnosis masalah dan
anggaran

kos serta jumlah hari

yang perlu untuk pembaikan. Saya dibagitau kosnya
sekitar

RM4K ++; serta akan

ambil masa seminggu untuk siap. Temujanji pembikinan

ditetapkan pada 20

Okt.



Saya pun hantar kereta pada tarikh tersebut. Selepas

seminggu, saya

masih tidak dapat sebarang maklumbalas. Bila dihubungi,

Proton cakap masih dalam

proses pembaikan. Pada 31 Okt (selepas 12 hari), bila

ditelefon lagi, barulah

Proton kata ok. Boleh ambil sudah. Tapi sebab saya
kebetulan

perlu pulang

kampung segera; saya tunda pengambilan itu ke hari Isnin,
3

Nov.



Pada 3

Nov, RA saya datang ke Proton seawal jam 10.00am.
Selepas

buat bayaran sebanyak

RM4200, dia terpaksa menunggu lagi berjam-jam sebelum
kereta

boleh diambil. Can

you believe it? Selama 15 hari kereta itu di pusat
servis,

ia masih lagi dalam

pembaikan. Padahal anggaran asas selepas pre-diagnosis

masalah, katanya maksimum

1 minggu. Sisihan piawai lebih 100%!



4. Tapi tragedi saya tidak tamat di

sini.



Selepas ambil kereta pada 3 Nov di pusat servis Proton,

belum pun

sampai di opis: enjin kereta tersedak-sedak. Macam itik

terlebih #se-k's. Oil

indicator juga tidak berfungsi. Masalah oil indicator
ini

TIDAK PERNAH WUJUD

sepanjang saya memandu kereta ini sejak 2006. Bahkan ia

bukan pun satu masalah

yang dikenalpasti dalam diagnosis pertama pada 1 Okt.



Maksudnya apa?

Masalah 'petunjuk minyak' itu HANYA timbul
selepas

kereta saya dimasukkan ke

bengkel Proton ini.



TETAPI yang paling menakutkan: bila kami komplen,

foreman yang in-charge kereta saya (Jainal), memberitahu

bahawa sebenarnya

kereta tersebut belum siap sepenuhnya (selepas 15 hari
di

pusat servis!). Saya

tanya: kenapa Proton boleh telefon saya untuk ambil,

kemudian minta bayaran

seterusnya release kereta kalau ia belum siap
sepenuhnya?



Jawapan Jainal:

"Saya pun tidak tau kenapa diorang buat
begitu".

TIDAK TAU??? Seriously ladies

and gentlemen, THIS confession came from its own staff!



5. Yang

membenarkan kereta saya diambil adalah Doreen James,
iaitu

pengurus tertinggi

pusat servis itu sendiri. Pihak akaun juga telah minta
dan

terima bayaran.

Tetapi hakikatnya: mekanik yang membuat kerja baik-pulih
dan

pemeriksaan akhir

belum pun menghabiskan kerja-kerjanya. What does it
mean?

Doreen James melanggar

integriti perkhidmatan dengan membenarkan kereta yang
masih

dalam pemeriksaan

(dan berkemungkinan dalam keadaan bahaya!) dipandu
keluar

oleh

pelanggan.



Saya hantar semula kereta pada 7 Nov untuk proses baikpulih


beberapa masalah yang belum selesai; termasuk petunjuk

minyak yang TIDAK PERNAH

menjadi isu sepanjang saya menggunakan kereta tersebut.
Saya

tanya Doreen:

kenapa pusat servis telefon customer untuk ambil kereta
yang

belum siap? Kenapa

boleh release kereta padahal proses baik-pulih kereta
dan

prosedur check-up

untuk keselamatan belum dilaksana sepenuhnya?



Jawapan Doreen: "Sorry, itu

memang 'internal miscommunication' di antara
staf

opis/akaun, foreman dan

mekanik." This is a VERY SERIOUS HUMAN ERROR.
Walaupun

dia nampak genuinely

apologetic; saya tidak fikir dia betul-betul memahami
risiko

keselamatan yang

dia sabitkan kepada saya selaku pengguna kereta
tersebut.

Akibat kecuaian

manusiawi para pekerja di bawah pentadbirannya.



6. Now, this is the

BIGGEST issue. Yang bikin saya panas dan menulis catatan

ini; serta akan

memfilekan aduan rasmi kepada Tribunal Pengguna.



Kereta dihantar semula

untuk baik-pulih pada 7 Nov; dan siap pada 19 Nov. I have
to

pay almost RM800

this time. Tetapi selepas 3-4 hari, masalah oil
indicator

(yang timbul pada HARI

PERTAMA selepas kereta itu keluar dari pusat servis
Proton)

masih tidak selesai.

Kemudian kereta dihantar lagi ke pusat servis sekali
lagi.

Saya pun tidak tau,

lebih sebulan mereka tahan kereta saya: masalah begitu
pun

tidak selesai. Apa

yang mereka buat? Ber#seng-gama beramai-ramai dalam
kereta

saya?



Semalam

saya dibagitau oleh Pusat Servis Proton Kolombong bahawa

saya perlu bayar lagi

sekitar RM500++ untuk masalah oil indicator tersebut.

#WTF?

  

Consider this circumstances. Kereta saya berada di

bengkel mereka selama 29 hari; dan saya telah membayar

sejumlah lebihkurang RM5K

(RM4200 + RM800): kemudian bila kereta itu dipulangkan,
saya

dapat MASALAH BARU

(oil indicator tidak berfungsi) yang tidak pernah jadi
isu

sepanjang saya pandu

kereta itu sejak 2006. And now they want me to pay
another

RM500++ for

it!



Seriously, Mrs. Doreen James: ini pusat servis kereta
atau

sebenarnya

pusat mengutip sial dan laknat hidup?



7. My argument is very simple: that problem

WAS NOT THERE when I

sent the car to Proton the first time (20 October).
Then,

the VERY FIRST DAY

after taking back my car on the 3 November: the problem

BEGAN to

occur.



Tapi menurut Pengurus Pusat Servis Proton Kolombong, si

Doreen dan

juga foreman si Jainal: "Apa boleh buat masalah itu

timbul NGAM-NGAM pada hari

pertama kereta kamu keluar dari pusat servis kami. Tapi

kerosakan itu memang

tiada kena-mengena dengan apa yang kami buat di sini.
Jadi

kami tetap akan

charge kamu untuk mengganti spare-part yang menyebabkan
oil

indicator itu

rosak".



Selama lebih 15 tahun saya bergelumang dengan statistik
dan

hukum

kebarangkalian sesuatu insiden berlaku: ini pertama kali

saya jumpa dengan

manusia yang cukup yakin bersandar pada "teori

kebetulan" untuk satu peristiwa

seganjil begini.



8. Here my question is: what is the PROBABILITY that my

oil indicator suddenly decides to misbehave, selepas
keluar

HARI PERTAMA dari

pusat servis ini? Padahal selama 8 tahun (2920 HARI),
saya

tidak pernah ada

masalah tentang ini. Saya persoalkan ini; dan meminta
pusat

servis Proton

bertanggungjawab. Especially after all the misadventures
I

was forced to

endure.



Tapi kata si Doreen: "Saya tidak sangka kamu boleh

berfikiran

begitu dengan staf kami di sini. Seolah-olah kami ada
buat

apa-apa pada kereta

itu". TIDAK, saya bukan berprasangka. Tapi saya ada

asas yang CUKUP MUNASABAH

untuk menyangka bahawa isu itu ada kaitan dengan pusat

servis

tersebut.



Pertama, kereta saya berada di sana selama 29 hari. Ada

macam-macam boleh berlaku. Kedua, telah terbukti bahawa

integriti dan

kebolehpercayaan pusat servis ini diragui menerusi
beberapa

kesilapan bersiri

sepanjang berurusan dengan mereka. Misalnya: pusat ini

release kereta yang belum

lengkap kena check, kelewatan lebih 100% dari julat masa

yang dijanjikan,

internal communication yang bertele-tele kalangan
stafnya

sendiri dan beberapa

insiden lain. Kalau koordinasi dan pentadbiran mereka
memang

se-erratic begini,

tidak logikkah kalau ada kesilapan lain yang boleh
berlaku?



9. Saya akan

file-kan aduan kepada Tribunal Pengguna pada minggu ini.

Tapi saya harap

rakan-rakan boleh membantu memberi sebarang info lain
yang

berkaitan. Misalnya

kalau ada sesiapa mengalami insiden yang serupa.



Terima kasih banyak,

kerana sudi mendengar suara ini. My simple advice is:
avoid

buying Proton cars.

BANYAK MASALAH. Kalau sudah terbeli, JANGAN SEKALI-KALI

datang ke pusat servis

Proton di Kota Kinabalu. Baik yang di Kolombong, mahupun
di

Inanam. I used to

have bad experiences at both centres!





Dr. Remzah Dambul

Pensyarah

Kanan Universiti Malaysia Sabah



Sumber



































































#yiv2474701912 #yiv2474701912 --
#yiv2474701912ygrp-mkp {
border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
0;padding:0 10px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp hr {
border:1px solid #d8d8d8;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp #yiv2474701912hd {
color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp #yiv2474701912ads {
margin-bottom:10px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp .yiv2474701912ad {
padding:0 0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp .yiv2474701912ad p {
margin:0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mkp .yiv2474701912ad a {
color:#0000ff;text-decoration:none;}
#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor
#yiv2474701912ygrp-lc {
font-family:Arial;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor
#yiv2474701912ygrp-lc #yiv2474701912hd {
margin:10px
0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor
#yiv2474701912ygrp-lc .yiv2474701912ad {
margin-bottom:10px;padding:0 0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912actions {
font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity {
background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity span {
font-weight:700;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity span:first-child {
text-transform:uppercase;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity span a {
color:#5085b6;text-decoration:none;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity span span {
color:#ff7900;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912activity span
.yiv2474701912underline {
text-decoration:underline;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912attach {
clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
0;width:400px;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912attach div a {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912attach img {
border:none;padding-right:5px;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912attach label {
display:block;margin-bottom:5px;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912attach label a {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 blockquote {
margin:0 0 0 4px;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912bold {
font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912bold a {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 dd.yiv2474701912last p a {
font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv2474701912 dd.yiv2474701912last p span {
margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv2474701912 dd.yiv2474701912last p
span.yiv2474701912yshortcuts {
margin-right:0;}

#yiv2474701912 div.yiv2474701912attach-table div div a {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 div.yiv2474701912attach-table {
width:400px;}

#yiv2474701912 div.yiv2474701912file-title a, #yiv2474701912
div.yiv2474701912file-title a:active, #yiv2474701912
div.yiv2474701912file-title a:hover, #yiv2474701912
div.yiv2474701912file-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 div.yiv2474701912photo-title a,
#yiv2474701912 div.yiv2474701912photo-title a:active,
#yiv2474701912 div.yiv2474701912photo-title a:hover,
#yiv2474701912 div.yiv2474701912photo-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv2474701912 div#yiv2474701912ygrp-mlmsg
#yiv2474701912ygrp-msg p a span.yiv2474701912yshortcuts {
font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912green {
color:#628c2a;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912MsoNormal {
margin:0 0 0 0;}

#yiv2474701912 o {
font-size:0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912photos div {
float:left;width:72px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912photos div div {
border:1px solid
#666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912photos div label {
color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912reco-category {
font-size:77%;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912reco-desc {
font-size:77%;}

#yiv2474701912 .yiv2474701912replbq {
margin:4px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-actbar div a:first-child {
margin-right:2px;padding-right:5px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg {
font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
sans-serif;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg table {
font-size:inherit;font:100%;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg select,
#yiv2474701912 input, #yiv2474701912 textarea {
font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg pre, #yiv2474701912
code {
font:115% monospace;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg * {
line-height:1.22em;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-mlmsg #yiv2474701912logo {
padding-bottom:10px;}


#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-msg p a {
font-family:Verdana;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-msg
p#yiv2474701912attach-count span {
color:#1E66AE;font-weight:700;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-reco
#yiv2474701912reco-head {
color:#ff7900;font-weight:700;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-reco {
margin-bottom:20px;padding:0px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor #yiv2474701912ov
li a {
font-size:130%;text-decoration:none;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor #yiv2474701912ov
li {
font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-sponsor #yiv2474701912ov
ul {
margin:0;padding:0 0 0 8px;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-text {
font-family:Georgia;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-text p {
margin:0 0 1em 0;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-text tt {
font-size:120%;}

#yiv2474701912 #yiv2474701912ygrp-vital ul li:last-child {
border-right:none !important;
}
#yiv2474701912




__._,_.___

Posted by: Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (6)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

.

__,_._,___

Tidak ada komentar:

Posting Komentar